Titre

Elusive signs : Bruce Nauman works with light.

Auteur
ISBN

9780944110836

Éditeur

Milwaukee Art Museum/MIT Press. 2006. Paperback. 96pp. Ill. Condition: very good, clean and unread copy. Conditie: als nieuw

Prix

12,00

Détails

Conditie: als nieuw. ART

Plus d'informations
- 96-page catalogue for an exhibition held January 28-April 9, 2006, in Milwaukee; Veröffentlichung zur gleichnamigen Ausstellung vom 28. Januar bis zum 9. April 2006 im Milwaukee Art Museum. Mit Essays von Joseph D. Ketner II, Janet Kraynak und Gregory Volk Images of nearly all Bruce Nauman's signs and room installation using neon and fluorescent light, from Window or Wall Sign (1967) to the monumental One Hundred Live and Die (1984), accompanied by interpretive essays. Intrigued and inspired by the neon beer signs on shopfronts in his San Francisco neighborhood, Bruce Nauman created his first neon piece, Window or Wall Sign, in 1967. He wanted, he said, to achieve ''an art that would kind of disappear—that was supposed to not quite look like art.'' Light offered Nauman a medium both elusive and effervescent, but one that could also aggressively convey a message. Over the first three decades of his career, Nauman used the medium of light to explore the twists and turns of perception, logic, and meaning with the earnest playfulness that characterizes all his art. Elusive Signs focuses on the discrete body of Nauman's work that uses neon and fluorescent light in signs and room installations, and includes images of nearly all Nauman's work with light. After Window or Wall Sign, Nauman embarked on a series of neons that grappled with the semiotics of body and identity, and with My Name as Though it Were Written on the Surface of the Moon (1968), he forces the viewer to contemplate the role of naming in forming identity. Language - signs and symbols - plays an important role in Nauman's art. His later neon works emphasize the neon as a sign, presenting provocative twists of language and offering harsh and humorous sociopolitical commentary in such pieces as Run from Fear, Fun from Rear (1972). This series culminates in the monumental, billboard-size One Hundred Live and Die (1984), which employs overwhelming scale to bombard the viewer with sardonic aphorisms. In incisive essays that accompany the images of Nauman's work, Joseph Ketner II of the Milwaukee Art Museum (which originated the exhibit this book accompanies) and critics Janet Kraynak and Gregory Volk analyze the works in light both as a body of work and as an access point to Nauman's entire career.
Kloof Antiquariaat Amsterdam

ALLEEN VERZENDING MOGELIJK - Mailorder only.

Entrez vos données ci-dessous pour commander ce titre à la librairie Kloof Antiquariaat.

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

En visitant notre site Web, et en passant une commande, nos termes et conditions s'appliquent.

Inscrivez-vous comme acheteur gratuitement

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

  • Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
  • Vous gérez directement cette commande avec Kloof Antiquariaat
  • Après votre commande vous et Kloof Antiquariaat recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Kloof Antiquariaat
  • L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
  • Kloof Antiquariaat peut demander un prépaiement
  • Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.

7,5 millions de livres

Neuf et d'occasion

11000 librairies

Antiquaires et particuliers