Titre

Women in Educational Policy-making. A Qualitative and Quantitative Analysis of the Situation in the E.U.

Auteur
Éditeur

Leuven, Universitaire Pers, 1999

Prix

15,50

Détails

Paperback, English, original editor's jacket, 16x24 cm., 148 pp. ISBN 9789061869528.

Plus d'informations
Studia Paedagogica : 24. Enhancing the participation of women in high-level decision-making in several sectors of society has been on the agenda of national and international institutions for several years. These endeavours, however, are not always equally successful. In this book, the authors evaluate the participation of women in the field of educational policy-making in western Europe, both from a quantitative and a qualitative perspective. Over the last decennia, many countries have taken legal steps in order to eliminate structural obstacles to women's access to high level positions; nevertheless, women still take up only a small minority of these functions, which suggests that cultural factors are obstructing women's empowerment as much as juridical factors. Increasing the numbers of women as a purely quantitative approach to the problem is inadequate, because it leaves these cultural elements unchallenged. Therefore, in the first, theoretical part of this book, the authors address the question of the relationship between women's participation in politics and the question of social emancipation. Through a deconstruction of the different arguments for increasing women's participation in policy-making, the authors try to indicate in what sense or under what conditions women's participation in politics can address not only the problem of women's equal rights, but also that of engendering a less discriminative, more democratic and emancipatory politics. In the second part, they analyse on an empirical level the participation of women in educational policy-making in the member countries of the E.U. The aim thereby is to explore some general tendencies and to formulate hypotheses concerning interrelationships between some of the data. This part gives rise to a number of interesting questions for further research.
Images
SNICK, Anne and DE MUNTER, Agnes. - Women in Educational Policy-making. A Qualitative and Quantitative Analysis of the Situation in the E.U.
Erik Tonen Books Antwerpen

Bedankt voor uw bestelling.
We sturen uw bestelling via verzendpartner POSTNL ** tarief voor alle pakjes ongeacht het gewicht is 6.99 Euro voor Nederland en België. U ontvangt van ons altijd een bevestiging en een factuur per e-mail.

Entrez vos données ci-dessous pour commander ce titre à la librairie Erik Tonen Books.

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

En visitant notre site Web, et en passant une commande, nos termes et conditions s'appliquent.

Inscrivez-vous comme acheteur gratuitement

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

  • Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
  • Vous gérez directement cette commande avec Erik Tonen Books
  • Après votre commande vous et Erik Tonen Books recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Erik Tonen Books
  • L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
  • Erik Tonen Books peut demander un prépaiement
  • Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.

7,5 millions de livres

Neuf et d'occasion

11000 librairies

Antiquaires et particuliers